opdracht week 4

22-07-2024

opdracht doel 1: 

  • stap 1 aftersales:  Bij the great escape krijgt de gast een e-mailtje de dag na het spelen van een escaperoom. Hierin vragen ze naar een review en vragen ze of alles leuk was.  Eigenlijk vind het bedrijf dat dit te weinig is qua aftersales. Daarom vroegen ze mij of ik een mailtje wil opzetten voor gasten die bijvoorbeeld 2 maanden geleden een escaperoom gespeeld hebben en dat wij hun dan aanbieden om nog een escaperoom te spelen voor 10% korting. Of misschien hoeft niet eens met korting maar kan ik ook na een tijdje een soort herinnering/reclame mailen. De uitvoering van deze opdracht zie verder hier onder. 
  • stap 2 reviews: De reviews van the great escape zijn behoorlijk positief. Ze vinden de acteurs heel goed, de opdrachten zijn uitdagend, veel afwisseling en ze vinden de kamers echt te gek. Ik moest goed zoeken naar negatieve reviews. De kleine punten die ik kon vinden waren vooral op de buitengames door de stad. Er werd dan over gezegt dat er iets niet duidelijk was of dat het systeem een keer was vastgelopen. 
  • stap 3 terugkerende gasten: Dit heb ik eigenlijk bij stap 1 al redelijk uitgelegd. Bij dit bedrijf bieden ze de gasten ook aan om een uur van het parkeerkaartje eraf te halen. hier zijn de gasten ook heel positief over. 

opdracht doel 2: 

  • stap 1: top 5 meest voorkomende klachten: 
  1. Tijdsschema: Deze klacht hebben wij vandaag toevallig samen behandeld. Het begint hierbij vaak in de horeca. De mensen willen nog iets te drinken voordat ze de escaperoom gaan spelen. In het bevestigingsmailtje staat dat de gasten 15 min van te voren aanwezig moeten zijn. Dit is NIET bedoelt om iets te drinken. Dan zou je echt wel nog eerder aanwezig moeten zijn. Soms is dit niet helemaal duidelijk en willen gasten toch wat drinken. Dat kan ook wel maar dan moeten ze wel snel de drankjes opdrinken anders lopen wij niet op de planning. Dit gebeurde bij een groepje van zaterdag. Zij begonnen daardoor 15 minuten later met hun escape room. De horeca had er op gerekend dat de escape room zou kunnen uitlopen aangezien er hierna niks op de planning stond voor deze kamer. De groep voelde zich erg opgejaagd en hadden uiteindelijk een kwartier te weinig speeltijd. Ze merkte ook dat er veel hints werden gegeven om ze zo snel mogelijk te laten ontsnappen (want wij proberen door het geven van hints de groepen het te laten halen). In het klachtenmailtje stond dat ze nog wel benieuwd waren naar een andere escaperoom 'the Deal'. Daarom heeft Alice de volgende oplossing gegeven, De groep heeft de volgende keer 25% korting op 'The Deal'. Hierbij is de gast tevreden. Ook hebben we gelijk in het automatische bevestigingsmailtje aangepast dat als de groep nog wat wil drinken, ze een half uur van te voren aanwezig moeten zijn.  

  2. Angst tijdens de escaperoom: Bij deze klacht gaat het denk ik vaak mis bij het inlezen van de escaperoom. Dit denk ik omdat ze vaak schrikken van acteurs en dergelijke, terwijl dit duidelijk vermeld staat op de site bij de boeking. Je kunt de gasten kalmeren of er even uithalen en hem/haar mee te laten kijken met de camera's maar meer kan je denk ik niet doen bij deze klacht qua verbeteringen. 

  3. Fouten in puzzels: Met deze klachten zijn we heel blij aangezien je dit soms niet doorhebt. Als gasten hiermee komen gaat dit bedrijf er gelijk mee aan de slag om het te verbeteren. Vaak word er ook een tegemoetkoming gedaan omdat het natuurlijk niet leuk is als je zoveel betaalt voor een escaperoom en er dan een fout in zit. Dit gebeurd bijna nooit maar het zou altijd kunnen dat er ergens een storing in kan zitten.  

Meer klachten zijn er niet echt dus ik kan er niet meer bij zetten. 


opdracht doel 3: 

  • stap 1 incentives: Incentives zijn beloningen die je geeft aan een gast als hij/zij bijvoorbeeld vaak langs komt etc. 
  • stap 2 hoe gebruikt het bedrijf dit?: Dit bedrijf biedt een stempelkaart. Dit houdt in dat de gast een paar escaperooms gespeeld heeft en dat hij/zij korting krijgt op de volgende escape room. Dit is een beloning voor het spelen van meerdere escape rooms. 
  • stap 3 personeel: Binnen dit bedrijf zijn er zeker incentives voor het personeel. Zo mag je aan het begin van dat je hier werkt 1 gratis kamer spelen en 1 gratis buitengame spelen. Ook mag je 1 keer in het jaar een gratis escaperoom weggeven alleen moet je het dan wel zelf begeleiden. Vrienden en Familie krijgen 20% korting op alle escaperooms en als je een kamer begeleid en je krijgt het voor elkaar om de groep nog een escaperoom te laten spelen dan krijg je een bonus. 

extra opdracht e-mail schrijven aftersales:


Beste (naam van gast), 

2 maanden geleden hebben jullie de escaperoom 'The courtroom' gespeeld. 

Wij bieden nog veel meer escaperooms. Niet alleen maar binnen maar ook buiten! De zomer is weer begonnen dus misschien lijkt het jullie deze keer leuk om een buitengame te spelen. 

Tijdens zo'n buitengame begint u op onze locatie en gaat u een tocht lopen door de prachtige stad Zwolle. Hierbij moet u verschillende uitdagende puzzels oplossen om de buitengame te halen. Voor meer informatie hierover kunt u op de link klikken (link van de buitengames). 

Hopelijk zien wij u daarna nog een drankje en een hapje doen in ons escape café!

Met vriendelijke groet 

The great escape 

____________________________________________________________________________________

Beste (naam van gast),

Wij zien dat jullie al 3 van de 4 escaperooms gespeeld hebben maar hoe leuk zou het zijn als jullie al onze binnen escaperooms gespeeld hebben! 

Komen jullie snel weer eens langs om proberen te ontsnappen in The courtroom? of durven jullie dit niet aan? 

Hopelijk zien wij jullie snel!

met vriendelijke groet,

The great escape

© 2024 Anna´s beauty & lifestyle blog. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin